Pāraktīva urīnpūšļa rehabilitācija
Multidisciplināra komanda fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsta vadībā, kopā ar funkcionālajiem speciālistiem, izmantojot vienkopus pieejamās modernākās robotizētās un fizikālās medicīnas tehnoloģijas, lai sniegtu rehabilitāciju pāraktīva urīnpūsļa gadījumā.
Pāraktīvu urīnpūsli raksturo bieža, pēkšņa un neatliekama vēlme urinēt, ja ir vājš urīnizvadkanāla slēdzējmuskulis, iespējama arī urīna nesaturēšana.
Rehabilitācijas laikā tiek veikta pacienta klīniskā stāvokļa un funkcionēšanas traucējumu novērtēšana, dokumentēšana, komplikāciju profilakse, individuālā rehabilitācijas plāna izveide, iegurņa pamatnes muskuļu funkciju atjaunošana, elpošanas un relaksācijas tehniku apmācība, pacienta izglītošana, tiek sniegtas rekomendācijas ikdienas aktivitātēm.
Mērķa grupa:
Sievietes funkcionēšanas traucējumi, kas radušies grūtniecības vai mazā iegurņa orgānu disfunkcijas rezultātā, medicīniski stabilas un ir medicīniskas rehabilitācijas potenciāls un motivācija rehabilitācijai vērtējami kā pietiekoši.
Rehabilitācijas programmas mērķi:
Atbilstoši individuāli izstrādātam medicīniskās rehabilitācijas plānam.
Terapijā izmantojamās ROBOTTEHNOLOĢIJAS
Biofeedback un stimulācijas protokoli ir ļoti efektīvi:
- Nodrošina pasīvu kontrakciju, kas palielina izpratni par iegurņa kontrakcijām;
- Palīdz identificēt un izolēt iegurņa muskuļus;
- Palielina iegurņa muskuļu kontrakcijas spēku;
- Samazina nevēlamu vai neaizkavētu detrusora (urīnpūšļa) muskuļu kontrakciju;
- Palīdz normalizēt iegurņa muskuļu relaksāciju
BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI (FAQ):
- Pēcdzemdību diastāzes korekcijas gadījumā:
Fizioterapija, Modernā fizikālā terapija: FMS (Funkcionāla magnētiskā stimulācija) - Mazā iegurņa orgānu funkciju traucējumu, starpenes muskuļu vājuma gadījumā:
Fizioterapija, Biofeedback terapija, Modernā fizikālā terapija: FMS (Funkcionāla magnētiskā stimulācija) - Sāpju gadījumā:
Modernā fizikālā terapija: HILT (Augstas intensitātes lāzerterapija), FMS (Funkcionāla magnētiskā stimulācija), MR-terapija (Mērķētas radiofrekvences terapija), Triecienviļņu teraija. Blokādes, trigerpunktu infiltrācijas injekcijas. - Muskulatūras saspringuma, disbalansa gadījumā:
Slinga terapija, Kinezioloģiskā teipošana. Modernā fizikālā terapija: HILT (Augstas intensitātes lāzerterapija), FMS (Funkcionāla magnētiskā stimulācija), MR-terapija (Mērķētas radiofrekvences terapija), Triecienviļņu teraija. Hidroterapija, Fizioterapija baseinā, Sausās adatas terapija - Tūskas gadījumā:
Masāža, Kompresijas saites, zeķes un piedurknes, Kinezioloģiskā teipošana, Limfodrenāža - Pazeminātas slodzes tolerances, liekā svara gadījumā:
Fizioterapija, SfiFit trenažieri, Uztura speciālista konsultācija, Fizioterapija baseinā, Gaitas terapija: Alter-G - Psiholoģisku grūtību, depresijas, trauksmes gadījumā:
Klīniskais psihologs, Masāža, Hidroterapija, Flotācijas terapija
Lai pieteiktos rehabilitācijas pakalpojumam, lūdzam sazināties ar Rīgas 1.slimnīcas rehabilitācijas koordinatoru, pa tālruni: 67366323 (taustiņš 2, Rehabilitācijas pakalpojumi)
vai jāaizpilda e-pieteikuma forma un mēs ar Jums sazināsimies darba dienās, 24h laikā.
- Pase vai ID karte
- Apdrošināšanas polise
- Nosūtījums 027/u forma, (Valsts apmaksāts pakalpojums)
- Iepriekš veiktie izmeklējumi, izraksti
Lūdzam ziņot par to Klīnikas koordinatoram (67366323) vai Jūsu funkcionālajam speciālistam vismaz 24 stundas iepriekš.
- Ja pacients atsakās saņemt pakalpojumu attaisnotu iemeslu dēļ (piemēram, akūta saslimšana vai hroniskas slimības saasinājums, pirmās pakāpes radinieka vai laulātā nāve, par ko 2 nedēļu laikā tiek uzrādīts attiecīgs dokuments – izraksts no stacionārās/ambulatorās pacienta medicīniskās kartes – veidlapa Nr.027/u , dzimšanas/miršanas apliecība), pakalpojums tiek piedāvāts nākamajam pacientam no gaidītāju rindas , bet atteicies pacients nokļūst gaidītāju rindas sākumā.
- Ja pacients atsakās saņemt pakalpojumu neattaisnoto iemeslu dēļ, pakalpojums tiek piedāvāts nākamajam pacientam no gaidītāju rindas, bet atteicies pacients nokļūst gaidītāju rindas galā.
- Pacients var tik izslēgts no Valsts apmaksāta pakalpojuma gaidītāju rindas, ja pacients atkārtoti, vismaz 2 reizes, atsakās ierasties vai atkārtoti, ilgstoši nav iespējams sazināties ar pacientu (telefoniski, elektroniski).