Lai nodrošinātu Rīgas 1.slimnīcas epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu slimnīcas darbinieku un klientu iespējamo veselības apdraudējumu sakarā ar Covid-19 infekcijas izplatības būtisko pieaugumu Latvijā,
Īslaicīgās sociālās aprūpes centra telpās klientu apmeklējumi notiek tikai ar apmeklētājam uzvilktām medicīniskajām sejas maskām.
Personām ar elpceļu infekcijas pazīmēm apmeklēt Slimnīcas Īslaicīgās sociālās aprūpes centra klientus ir aizliegts.
Rīgas 1.slimnīcas Īslaicīgas sociālās aprūpes centrā klientu aprūpe tiek veikta, nodrošinot:
- ārstu speciālistu – internista, un neirologa konsultācijas, fizioterapeita un ergoterapeita nodarbības, kvalificēta medicīnas personāla diennakts uzraudzību,
- kvalitatīvu klienta vecumam, veselības stāvoklim un uztura normām atbilstošu ēdināšanu četras reizes dienā,
- palīdzību pašaprūpē vai ķermeņa aprūpē atbilstoši nepieciešamībai, diennakts uzraudzību un individuālu atbalstu atbilstoši nepieciešamībai,
- atpūtai un nodarbībām piemērotas telpas un atbilstošu inventāru,
- mīksto inventāru (piemēram, gultas piederumus, veļu, dvieļus), higiēnas un mazgāšanas līdzekļus,
- atrodoties centrā, ja nepieciešams, klienti tiek nodrošināti ar palīglīdzekļiem,
- istabas aprīkojuma un iekārtojuma atbilstību klienta vecumam un funkcionālajam stāvoklim,
- skaidrojumu par klientam sniedzamā sociālā pakalpojuma mērķiem, apjomu un saņemšanas regularitāti, nepieciešamajām izmaiņām, mainoties klienta funkcionālajam stāvoklim vai citiem apstākļiem,
- klienta privātās dzīves neaizskaramība un ar klientu saistītās informācijas iegūšanu, lietošanu un glabāšanu atbilstoši ierobežotas pieejamības informācijas statusam un fizisko personu datu aizsardzības prasībām,
- prasmju un kustību attīstību veicinošas nodarbības,
- atpūtai un brīvā laika pavadīšanai piemērotu teritoriju,
- iespēju tikties ar draugiem, ģimenes locekļiem un radiniekiem (izņemot noteiktas karantīnas laikā),
- sociālā darba speciālistu konsultācijas atbilstoši nepieciešamībai.
Īslaicīgas sociālās aprūpes centra pamatuzdevums ir klienta sociālā aprūpe, bet ne mazāk svarīga ir klientu psihoemocionālā labsajūta. Lai nodrošinātu klientu spējām atbilstošas un iekļaujošas aktivitātes, sadarbojamies ar brīvprātīgajiem. Sadarbības ar brīvprātīgajiem, klientu pašizpausmes norišu un svētku organizēšanā, piemēri skatāmi šeit:
Īslaicīgās sociālās aprūpes centrā tiek nodrošināta veselības un sociālā aprūpe klientiem, kuru veselības stāvokļa vai citu iemeslu dēļ attiecīgu aprūpi nav iespējams nodrošināt dzīvesvietā.
Īslaicīgas sociālās aprūpes centrā pakalpojuma saņemšanas un samaksas kārtība noteikta Rīgas domes 06.03.2020. saistošajos noteikumos Nr.3 „Rīgas pilsētas pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība”.
Vairāk informācijas Rīgas domes Labklājības departamenta tīmekļa vietnē Īslaicīgās sociālās aprūpes gultas – RD LD (riga.lv)
Īslaicīgas sociālās aprūpes (ISA) pakalpojums institūcijā – diennakts sociālā un veselības aprūpe minimālā apjomā pilngadīgiem klientiem, kuriem nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei mājās vai dienas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā noteikto apjomu, un kuru ģimenes locekļi nespēj nodrošināt nodarbinātības vai citu iemeslu dēļ, klienta atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā. Pakalpojums tiek piešķirts uz laiku līdz 60 kalendārajām dienām gada laikā.
Uzņemšana pakalpojuma saņemšanai Īslaicīgās sociālās aprūpes centrā notiek elektroniskās rindas kārtībā, pamatojoties uz RSD Rīgas domes Sociālā dienesta pieņemto lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu un atbrīvojoties vietai centrā.
ĪSA pakalpojuma piešķiršanai Rīgas Sociālajā dienestā (RSD) jāiesniedz:
- klienta vai tā likumiskā pārstāvja rakstisks iesniegums,
- ģimenes ārsta izsniegta izziņa par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību,
- psihiatra atzinums par klienta psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām pakalpojumu saņemšanai, ja pakalpojumus vēlas saņemt klients ar garīga rakstura traucējumiem,
- klienta un ar to kopā dzīvojošo ģimenes locekļu ienākumus apliecinoši dokumenti.
RSD nosaka klienta līdzmaksājuma apmēru par sociālo pakalpojumu, ko aprēķina, vērtējot personas (ar personu kopā dzīvojošo ģimenes locekļu) ienākumus, bet nevērtējot materiālo stāvokli (tostarp personas (ģimenes) rīcībā esošos finanšu līdzekļu uzkrājumus). Netiek izvērtēti klienta atsevišķi dzīvojošā apgādnieka ienākumi. Par pakalpojumu persona (ģimene) maksā, ja personas (ģimenes) rīcībā esošie līdzekļi pārsniedz Latvijas Republikā noteiktās minimālās algas apmēru katram ģimenes loceklim. Pakalpojuma apmaksu veic no personas (ģimenes) rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas veidojas kā starpība starp kopējiem personas (ģimenes) ienākumiem un 700 EUR katram ģimenes loceklim. Pēc pakalpojuma apmaksas personas (ģimenes) rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par Latvijas Republikā noteiktās minimālās algas apmēru katram ģimenes loceklim.
Ja klients saņem atteikumu ĪSA pakalpojuma piešķiršanai, vai arī ja nepieciešams ilgāks uzturēšanās laiks Īslaicīgās sociālās aprūpes centrā, nekā noteikumos paredzētais – līdz 60 kalendārajām dienām gada laikā, pakalpojumu iespējams saņemt par pilnu samaksu.
Izrakstoties no Īslaicīgās sociālās aprūpes centra klientam, kuram saskaņā ar noslēgto līgumu un RSD izsniegto lēmumu, ir jāmaksā par saņemto pakalpojumu, tiek izsniegts apmaksai rēķins par laika periodu, kurā sniegts ĪSA pakalpojums. Uzturēšanās maksa Īslaicīgas sociālās aprūpes centrā norādīta Slimnīcas maksas pakalpojumu cenrādī.
Lūdzam ņemt vērā:
- personām ar traheostomām,
- personām, kurām nepieciešama mākslīgā plaušu ventilācija un regulāras bronhoskopijas,
- personām ar akūtu psihisko stāvokli, kad nepieciešama personas atrašanās specializētā ārstniecības iestādē,
- personām ar akūtām infekcijas slimībām, tai skaitā ar veselības aprūpi saistītām infekcijas slimībām, kā arī personām, kas pārvestas no stacionāras ārstniecības iestādes ar nepabeigtu antimikrobiālās terapijas kursu,
- personām ar išēmisko insultu, ja tās ir uzturējušās stacionārā mazāk par 10 dienām,
- personām alkohola un narkotisko vielu apreibuma stāvoklī.
LAI SAŅEMTU INFORMĀCIJU:
– PAR KLIENTA PAŠSAJŪTU KONKRĒTAJĀ DIENĀ UN VISPĀRĒJIEM JAUTĀJUMIEM, LŪDZAM ZVANĪT:
1.nodaļa mob. 20257901
2. nodaļa mob. 28606221
vai rakstīt uz e-pastu: isac@1slimnica.lv
– PAR KLIENTU UZŅEMŠANU CENTRĀ UN ORGANIZATORISKIEM JAUTĀJUMIEM TĀLR. 25618569
- Centra vadītājs (429.kabinets):
pirmdienās no plkst. 13:00 – 15:00, ceturtdienās no plkst. 11:00 – 13:00
- Konsultācijas par organizatoriskiem jautājumiem – klientu uzņemšanas un izrakstīšanas kārtību, iesniegumu, priekšlikumu un sūdzību izskatīšana, u.c. tālr. 25618569
- Sociālie darbinieki (410.kabinets), tālr. 28606221 par sociāliem pakalpojumiem un sociālo palīdzību (pansionāti, aprūpe mājās, transporta pakalpojumi, u.c.).
no pirmdienas līdz piektdienai no plkst. 8:00 – 16:00
- Ārsts otrdienās no 14:00 – 16:00, ceturtdienās no 9:00 – 11:00
- Ārsta palīgs (313.kab.) otrdienās no plkst. 10:00 – 11:00, piektdienās no 15:00 – 16:00
- Fizioterapeiti (309.kabinets) no pirmdienas līdz piektdienai no plkst. 9:00 – 13:00
- Ergoterapeits (309.kabinets) no pirmdienas līdz piektdienai no plkst. 9:00 – 13:00